Rabu, Ogos 05, 2009

KKerrr..kok..ketok...nngok...


Budak 3 tahun korban kedua H1N1 di Melaka

MELAKA: Seorang kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun disahkan mangsa kedua di Melaka yang meninggal dunia akibat Influenza A (H1N1) menjadikan kematian akibat wabak itu setakat ini sebanyak sembilan kes.

KKKkkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

KokkkkkokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkKetokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Sejak akhir-akhir ini, banyak penyakit yang disebabkan oleh binatang. Dulu penyakit disebabkan oleh nyamuk, lalat dan sebagainya. Kedua-dua ni kecil dan halus, serta tidak dibela oleh manusia. Tetapi sekarang ni penyakit disebabkan oleh haiwan yang dibela dan di makan oleh manusia .



Mula-mula kita dengar selsema burung . Habis semua haiwan dari jenis ini ditangkap dan dihapuskan, seperti ayam, itik, burung dan lain-lain.

Kemudian sakit mulut yang melibatkan lembu, kerbau, dan lain-lain yang serupa. Habis lembu dan kerbau ditangkap, dibunuh untuk menggelakannya dari merebak.

"Anak-anaku, kau jangan bimbang, kita tidak akan dimusnahkan kerana penyakit kita.Tak macam nasib ayam dan lembu nak......."

Kini, penyakit yang dipanggil, Influenza A H1N1. Ini ada kaitan dengan binatang yang dipanggil Babi. Tapi hingga kini tidak ada pun operasi untuk menangkap babi-babi dan dimusnahkannya.
Kenapa agaknya....................................



11 ulasan:

zaidi ali berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
eiza in the house.. berkata...

salam pakcik..
abislah cmnie..semua binatang ternakan dah tak leh nak makan lagi..

makan sayur aje la jwpnya..

zaidi ali berkata...

Salam Kuntong.

Soalan cepumas ni biar saya jawab dengan berhemah..

"Sebab Kerajaan Malaysia Hendak Jaga Hati Kaum Cina!"

Biarlah orang Melayu dan Jawa (Bani Jawi) makan hati berulam jantung.

KUNTONG berkata...

jawapan yang ditunggu.

جوابن يغ دجغك دان دتوغكو

Leenoh berkata...

Salam Sdr.Kuntung.
Agaknya sekalian alam ini sedang sakit kerana melanggar pantang larang dengan sengaja dan tidak sengaja....agaknyalah.

amirhamzah64 berkata...

salam pakcik,

Cina-cina ni tak ada ke benda lain ke nak makan. Cina-cina ni memang babi....muah muah muah......

T.u.Y.a berkata...

salam Pk..
Tuya ade terbaca satu artikel ni..
dia tulis " penawar bagi penyakit H1N1 adalah dr penyebab penyakit tu datang"..x masuk akal langsung..

babi lak nak dibuat ubat utk penyakit babi ni..

teringat student Tuya tnya.."teacher,mcm mana babi tu boleh bawa penyakit pada kita..bukan kita org islam makan babi"..erkkk!!!!

maiyah berkata...

salam.. yelah.. konpius gak, agaknya penularan penyakit tu dari angin atau jangkit melalui manusia ke manusia sehingga membawa ke sini jadi mereka rasa babi kat sini tu tak bersalah gaknya

JMR berkata...

dunia akhir zaman dh nih..

zai berkata...

Harap2 tak ada selsema beruk plak lpas nie..

Dee berkata...

susah nk jawab ni pak kuntong..