Isnin, Ogos 03, 2009

tak tau apa nak kata....



Tidur, lihat dan terus.......



Bila orang lain kerja keras untuk maju, kau tidur, malas, tapi berangan nak jadi kaya.

Bila tengok orang lain senang, maju, kaya, kau sakit hati, lalu mengumpat, rasuah lah, tipu lah, eh..macam-macam lagi. Tak kuasa nak cakap.


Ada pulak batu api. Lagi naik angin...hilang akal di buatnya... lalu buat lah demo... konon dia saja
dalam dunia yang betul. Mereka semua tak betul. Zalim lah. Sebenarnya mereka ini tidak ada prinsip

Itulah ceritanya sebahagian orang di negara kita.


10 ulasan:

T.u.Y.a berkata...

bila banyak bercakap dr bekerja..
bila rasa bagus menguasai diri..
bila kesilapan org lain saja di cari..

hishhh..macam2 bila la PK..banyak sangat..

bila mangkuk tingkat dah jadi mangkok jamban..mcm tu la citenya..

mentaliti masyarakat yang x boleh diubah..

DrSam berkata...

begitulah adat dunia. Lain padang lain belalang. tu yang buat hidup meriah kot.

amirhamzah64 berkata...

salam pakcik,

Orang yang berdemo Sabtu lepas adalah orang yang masa kecik tak cukup main. Apa taknya datang jauh-jauh tapi cuma main ejek-ejek, bom asap , pancut air, kejar-kejar dan nyorok-nyorok. Tu la yang saya perhati suatu hari di hari Sabtu di Kuala Lumpur.

maiyah berkata...

salam.. itulah yang hairan, yg jadi pengikut nih nape tak bleh fikir rasional ker.. kalo yer pun kerajaan tak betul tapi skrg ni bagilah peluang pada PM untuk perbetulkan keadaan. Seolah-olah ada penindasan yg teruk

ikiqzana berkata...

bro.. betol tu.. lebih baik diam daripada bnyk ckp..

eiza in the house.. berkata...

klu semua pndai pikir ..
mesti tak akan jadi mcm hr tu..
semua aman damai jek..

CuTeMiUt78 berkata...

begitu la lumrah kan..

Hunny berkata...

Salam Wahnuar,

Sebahagian yang hadir batu api, malas dan suka mengumpat. Bagaimana dengan sebahagian yang lagi? mudah-mudahan lebih komited dari yang sedia ada.

zino berkata...

ada sebahagian nya dah kena cucuk idung ikut je lah walaupun tak tau apa yg di ikut..

KUNTONG berkata...

kpd semua:

Kekadang mereka tak tau bahawa apa yg mereka buat itu merugikan bangsa mereka sendiri, menjatuhkan maruah bangsa dan agama Islam.Bangsa lain Cina dan india hindu/kafir memang suka kalau melayu berpecah dan senanglah mereka merampas kuasa dari tangan melayu.