Sabtu, Ogos 15, 2009

Mengapa susah nak tidur ?

mengapa susah nak tidur

سوسه هندق تيدور سوسه هندق تيدور سوسه هندق تيدور سوسه هندق تيدورسوسه هندق تيدور سوسه هندق تيدور سوسه هندق تيدور سوسه هندق تيدور

mereka yang senang tidur boleh tidur di mana-mana sahaja.


Mengapa susah hendak tidur ?

Masaalah susah hendak tidur, walaupun kita sangat mengantuk dan setelah baring di tempat yang selesa. Dan masaalah senang tidur, walau di mana pun, mereka ini dapat tidur dengan nyenyak.
Pernahkah anda mengalami masaalah ini ? Mengapa agaknya dua masaalah ini sering ada pada diri kita.



Bacalah doa di atas, mudah-mudahan anda dapat tidur dengan lena.


11 ulasan:

T.u.Y.a berkata...

salam PK..
banyak memikir la tu susah nak tido..
macam2 masalah ade skang ni..x senang la nak tdo..

maiyah berkata...

salam.. makasih bagi tips

KUNTONG berkata...

Salam TuYa:
Biasalah , masalah berproblem agaknya.

Salam Maiyah : Sama-sama. semoga dapat tidur lena.

amirhamzah64 berkata...

salam pakcik Kuntong,
Orang yang susah tidur ialah kerana dia sudah puas tidur di siang hari. Atau dia memang ada tabiat yang suka lambat tidur dan telah sebati dengan hidupnya. Walau bagaimanapun tidur ada lah ubat bagi orang yang mengantuk.

Cik Skaf berkata...

salam. owh ini ayat untuk yg susah tidur ya? Terima kasih atas tips. Saya cuma tahu dan mengamalkan ayat ini ketika sujud akhir solat sunat taubat shja.

zino berkata...

kalau dah ngantuk tu biasanya mudah je lena.. tapi kalau dah tak ngantuk tu mula lah terkebil kebil hehe

Mastura Daud berkata...

saya minggu lepas alami masalah xbleh tido selama 2 hari.. tak tau nape.. biasanya baca zikir n baca ayat quran skejap bleh tido tanda disedari. hmm tapi sekarang sudah ok.

Siti R berkata...

Salam pakcik,

Sy biasa x bole tido sbb syk sgt berfikir atau kalo ada masalah masa nak tidola sy otak ni memikirkan cara nk atasi masalah...

rouslenz berkata...

sir,
...or read any books that could make your eyes really tired and easily zzzz...

KUNTONG berkata...

amirhamzah:
ada kawan saya (lupa namanya)memang senang tido, tapi dia celek mata sampai pukul 4/5 pagi.Kalau dia sedang tido, keretapi jalan sebelah pun dia tidak sedar.

Cik Skaf:
Berdoalah kpd Yang Maham Esa.

En. Zino: kita biasanya terkebil-kebil kerana unsolve problem, agaknya.

Pn Mastura Daud:

Syukur alhamdulillah.

Siti R : Biasalah semua orang mcm tu.

Mr. rouslenz :

maybe or maybe not.

zedmagel berkata...

Salam Bro,

Kerana otak kita sering berfikir semasa ingin tidur. Cuba kosongkan otak jangan banyak berfikir perkara yang bukan-bukan. InsyaAllah kita akan mudah lena. Saya dudah mempraktikan perkara ini.

Selamat turu.