Khamis, Ogos 13, 2009

BATU PAHAT


SELAMAT DATANG KE BATU PAHAT
BAGI MEREKA YANG SUDI HADIR

JOHOR BAHRU 12 Ogos - Lebih 10,000 orang dijangka menghadiri perhimpunan raksasa bagi melaungkan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim pengkhianat bangsa di Padang Merdeka Batu Pahat, dekat sini Jumaat ini.
"Batu Pahat dipilih kerana di situlah pejuang kemerdekaan, Datuk Onn Jaafar pertama kali mengumpulkan orang Melayu untuk keluar beramai-ramai membawa sepanduk untuk menentang Malayan Union," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini.



Boleh pekena asam pedas.



Boleh pekena nasi beryani Batu Pahat.

Pemandangan pada petang Jumaat 14.08.2009.

19 ulasan:

eiza in the house.. berkata...

salam pakcik,
alamat jumaat nie jem la batu pahat..huhu

pakcik..nape byk sedap itu makanan...mee racun tu bila lah nak makan..kat mana ekk za leh cr?..

T.u.Y.a berkata...

selamat datang ke BP..
mesti penuh la Padang Merdeka tu nanti..

sangat rindu ngan mee bandung kat Parit Raja tu..
bile la nak balik berpoya2 kat kg..rindunyaa...

Abelitokjoro berkata...

assalm abg kuntum.. agar sihat adanya... selepas tamat tingkatan lima di sek men dato onn simpang lima bayu pahat dulu... lama dah abeli tak kesana.. itu pun jika mak saudara abeli.. ada kenduri.. baru la sampai 5 tahun abeli tinggal kat kg peserai tu.. kalau abg kuntum kenal tok empat peserai tu.. namaya MOHAMAD BIN MUSA tu...
pakcik (bapak saudara )abeli laaa..
kalau jumpa kirim salam kat dia.. kalau jumpa... lama dah abg tak jenguk blog abeli...

Fia Batrisya berkata...

Salam.. encik kuntong.. (tul ke ejaan fia nieh)..

apa khabar?? moga sihat hendaknye..
fia singgah lagi nie..

hehe.. dulu ade juga pergi ke batu pahat..
jalan-jaln:)

seronok juga... pekene asam pedas n nasi beryani gam..

hehe:)

maiyah berkata...

salam.. wah wah ulor2 ler asam pedas tu.. pekena sorang nampak

amirhamzah64 berkata...

salam pakcik,

Batu Pahat bandar penggaram
Tanam keledek di atas batu
Melihat Cik puan hati ku geram
Terpandang tetek menongkat baju.

hahaha....pantun selamat datang.
kawan tak ada di BP sok, masih di KL lagi......

KUNTONG berkata...

Untuk saudara Amir Hamzah:

Pagi-pagi mengail haruan,
Sisik tebal penuh berduri:
Kami datang ke tempat tuan,
Mengapakah tuan melarikan diri.

Ikan haruan enak dipanggang,
Baunya enak selera terbuka,
Kalau geram jangan dipegang,
Nanti selipar singgah di muka.

He...he.....

amirhamzah64 berkata...

Salam pakcik,

Asam pedas, ikan tenggiri,
Ikan gelama buat pekasam,
Bukan kawan melarikan diri,
Sedang bertugas di luar kawasan.

Ikan merah masak berlada,
bertambah pedas sambal belacan,
Kalau geram urutlah dada,
Indah sungguh ciptaan tuhan,

Huhuhu.....

buah kelapa turkey berkata...

Hamba ingin mencelah kpd pantun saudara amir dan Kuntong:

Kurang masin tambah garam,
Darah tinggi di sana sini:
Tetek menonjol memanglah geram,
Terkenang hamba Sharifah Aini.

mcm saudara Amir dan kuntong.

J@J@ / Bini The Rock berkata...

Salam Cikgu,

Ni mst cikgu sdg berada di Stadium BP kan??? waaa...semangat!!!...

Saya kerje arini, tak dpt nak join sekaki.

Perghhhh!!
sedapnye asam pedas tu cikgu...

Mee racun kat area dpn shell peserai tu sedappp..tp terlebih sos tomato lak....

:P

KUNTONG berkata...

eiza : warong mee racun kat satu taman di belakang k4. Boleh le belanja kita.

TuYa : Ptraja tu kat mana warongnya: yg saya tau hanya warong "serambi rasa" depan UTHM.

Abelitokjoro:Sy memang kenal dgn "En. Mohd. Musa Ni" kawan sejak sekolah rendah di High School tahun 1960an.

Fia : Sihat Fia, kalau ada masa dtglah ke BP. Boleh pekena Nasi Beryani Mat Shah" di Benteng.Jumaat dia tutup.

Mia: Kalau u turun ke BP bolehlah pekena Asam Pedas dn Beryani BP.

Amirhamzah: Slepas u balik dari KL, bolehlah kita sembang kat "asam pedas" ok...u kontek member biasa dn u call me. ok ?

Jaja: Petang ni sya ke Kluang, kerana ada undangan, pas solat Jumaat bertolak, jadi x dpt ikut serta le.....mee depan shell tu, blum rasa lagi,tunggu bekas anak murid belanja. Apa salahnya Jaja. sekali-sekala. OK ?

Amirhamzah:

Jawab le pantun "buah kelapa turkey tu....

Mi berkata...

It is always interesting to visit your blog, even though I do not understand everything.
Stay blessed, mi

zedmagel berkata...

Salam Bro Kuntong,

Patutlah BP jadi tempat perhimpunan memaki Anwar Ibrahim, saya lihat gambar blogger BP semuanya bermuka ganas dan garang-garang. Wajah bloger amirhamzah saja yang bersih dan kelihatan baik.

Wah terliur saya melihat menu makanan BP, macam enak-enak dan menarik saja. Amirhamzah lari dari BP sebab rakan-rakan nak datang apasal? Takut kena belanja ahli-ahli PERKASA luar ke?

He he....macamni tak perkasa lah...

zedmagel berkata...

Salam Bro Kuntong,

Amirhamzah tak jawap saya jawap.
Ini ruangan pantun untuk orang dewasa ye?

Kalau dah dada menonjol baju,
Baju hitam pakaian luar,
Jangan mata lekat di dada, laju,
Bimbang anunya menongkat seluar.

ngku berkata...

salam pkck,

buah klpa trky ngan zedmagel tu saper pkck? kwn2 pkck ke...?

KUNTONG berkata...

Dear Mi:
Thanks Mi for visiting my blog. Although we are far apart, but it near in our heart. Is that so ?

Saudara Zedmagel:

Agaknya saudara Buah klpa turkey belum hendak menjawab. Nntilah saya akan jawab untuknya.

ngku:Zedmagel tu blogger keturunan Philipina.Dia dah jadi wrganegara Malaysia. Buah kelapa turkey tu, dia berasal dari turkey, dibuang negeri kerana tulisannya yang menentang kerajaan (cerita dulu ). Sekarang dia dah jadi pemastautun dn berkahwin dengan orang Malaysia.
Dia kawan Pa'Cik.

Cik Skaf berkata...

salam,1st time lawat blog ni.Tapi nampaknya slps ni akan jadi "penziarah" tetap kot.hehe..ni kira live from BP ya? best2..:) saya org BP yg dah merantau ke beberapa negeri sjk bersekolah hingga ke umur bangka nie.., tetapi ttp juga cakap sy org BP - lahir di sana dan Mak ayah dan keluarga masih ada lagi di sana.

amirhamzah64 berkata...

salam buah kelapa turkey dan zed magel.

Bukan melarikan diri tetapi memberi kursus di KL. Hari Sabtu pagi ada wacana ke 2 PERKASA dengan Tengku Razaliegh Hamzah di Memorial Tun Hussein Onn, KL. Sekarang dah ada di BP. Malas nak jawab pantun tu tambah-tambah pantun Zedmagel yang 'melampau' lucahnya. Nanti melarat-larat pulak. Kesian blog Pak cik Kuntong, nanti jadi blog lucah pulak. hehehe

zedmagel berkata...

Salam ngku,

Seperti yang telah diterangkan oleh Bro Kuntong, begitulah saya.

Salam kenal dari saya untuk ngku. Nak ke blog ngku tapi tak leh masuk. Mengapa tak membangunkan blog sendiri?