Isnin, Mei 18, 2009

unit kawalan kampung.

mesyuarat AJK unit kawalan kampung kali ke 3 tahun 2009, yang diadakan di kampung mampan, batu pahat.



12 ulasan:

rouslenz berkata...

it was a good discussion i guess...and a nice coffee as well...

Zaidon berkata...

Salam.. saya pun sama dgn En.Rouslenz cakap, perbincangan yng serius dan kopinya pun mesti sedap.. :)

zaidi ali berkata...

Salam Tuan Pengerusi.

Saya pernah join UKK waktu umur saya 15 tahun dulu. Satu team patrol 3 orang. Waktu tu Orang Minyak mengamuk di Kg Lorong Panglima, Guar Chempedak, Kedah.

Arwah bapak saya pun "pagar" la sekeliling kampung. Kami pun diamanahkan patrol dari jam 8mlm sampai subuh. Ada ler patrol sampai jam 3pg. Pastu sembang di kedai makan sampai hampir subuh. Tiba-tiba Penghulu Hj Ya datang. "Woiitt! hangpa dok meeting kat sini rupanya! Tak amanah!!", bentak Penghulu Hj. Ya.

Marah sakan ketua kami tu. "Ni aku nak warning, kalau apa-apa jadi kat anak dara aku sapa nak tanggungjawab?". Secara refleks (tak sengaja) saya terangkat tangan (anak Hj. Ya mmg comeiii pun!). Malunya saya bila tengok Hj. Ya tersenyum!

amirhamzah64 berkata...

salam pakcik,

khabare?. Ada setengah tempat di panggil Unit Kawalan kampung, ada setengah tempat di panggil SRS atau dikenali sebagai Sistem Rondaan Sukarela. Tetapi fungsinya sama. Doa dari saya agar kampung Pakcik dirahmati dan dilindungi kerana kesepakatan penduduknya yang bersatu hati.

KUNTONG berkata...

lens n zaidon: kopi o pekat dgn cengkodok,sambal kicap dan buah kuini, itu saja yg ada.

Sdr zaidi ali : apa yg terjadi pada awak adalah biasa, kita jgn terlalu serius, nnti org lari. kita perlu gunakan saikologi utk menarik sukarelawan .

Sdr amirhamzah64:mula nak gunakan SRS, stlah brbincng, nama itu dipersetujui. ikutlah.

KUNTONG berkata...

yang paling menarik dlm gambar2 yg disiarkan itu ialah antiknya 'ashtray' di dalam gambar no. 4.it espescially ordered from 'kilang'.

rouslenz berkata...

the ashtray...it must be full of cig. buds after the meeting..!

KUNTONG berkata...

certainly. not one but more than 3. i guess. (kobongan)

Leenoh berkata...

Salam.
Nampaknya kena buat Rukun Tetangga semula.

zedmagel berkata...

Bro Kuntong,

Baik punya jamuan mesyuarak JKK tuan. Cekodok dan buah kuini memang sedap di pangan bengi-bengi, melek-melek an. Nyaman tu.....

neezareef berkata...

npk en dol
sbg org kuat ke tuh

KUNTONG berkata...

Neeza : en dol pengerusi ukk . suruhlah areef join, kita boleh sama-sama.