Sabtu, Mei 02, 2009

Diserang " kalkatu"

diserang serangga kalkatu:  

Jam 12.50 malam tadi rumah saya di serang sejenis serangga yang kita panggil ' kalkatu'.
German: ( Angegriffen durch Tausende von Insekten hat kalkatu gerufen.)
       

Gambar-gambar  suasana dianjung rumah pada jam 12.50 pagi.




Paginya kami sebok dengan kerja-kerja menyapu kepak-kepak kalkatu yang bertaburan di sekeliling rumah serta semut-semut halus.

German : Angegriffen durch Tausende von Insekten hat kalkatu gerufen.

8 ulasan:

Leenoh berkata...

Salam,
Kalkatu datang selalunya bila hujan turun, iaitu setelah lama tak turun sebelumnya.
Di tempat saya malam tadi hujan turun lebat.

ije berkata...

mak aihh banyaknya!! rumah dorang dalam tanah kan? =D

cikgu mas berkata...

Petua mak saya,letak air bawah lampu..or letak cabai( cili kering)
kt mentol,lampu..tak pun tutup je lampu..tido..pagi esok jgn lupa keja berat untuk menyapu..sabar je la..

neezareef berkata...

byknye pakcik
seb umah sy x mcm tuh
sy ni allergy...geli npk menda tu byk2..iskkk

faRahFatiHah berkata...

hohoh byk nyer..org tua2 kata kalau byk kalkatu tndanya tak lama lagi nak hujan ribut..yeke?ntah la saya pun tak pasti

Dee berkata...

meremang-remang lak bulu roma sy tgk gambar kelkatu ni..ishh..

zedmagel berkata...

Bro Kuntong,

Malam tadi rumah saya pun diserang oleh kalkatu. Tapi namanya semutra (semut bersayap besar).Saya tak pula mengambil gambarnya. Lepas tu tutup lampu le. Baru hilang.

Blogger Batu Pahat banyak tulisan berseni, saya sukakan tulisan mereka. Bro Kuntong ada masa yok ngetah sama-sama, cerita-cerita blogger BP kumpul sesekali apa salah. Takut akak marah ke.?

Prof Azie berkata...

selalunya memang kena tutp lampu la baru semuanya lari..yang jenuhnya membersihkan kepak2 yang tertinggal la kan!!