Selasa, Disember 22, 2009

Gambar lama:

Gambar-gambar lama:

Masjid Tanaim


Entri kali ini hanya memaparkan beberapa keping gambar yang sempat saya rakam dari seorang rakan yang baru balik dari menunaikan fardu haji pada tahun ini. Semoga gambar-gambar ini dapat memberi pengetahuan kepada kita semua.

Masjid Qiblatain


Masjidil Haram (Gambar lama)

Dataran Kaabah

Gambar lama Masjidil Haram

Gambar lama Dataran Kaabah

Makam Ibrahim

Laluan Saae

15 ulasan:

T.u.Y.a berkata...

salam PK..
tak tahu la sampai umur ke tak Tuya nak ke Tanah Suci..
dapat tengok pic2 tu pun dah kira syukur sangat kan..

rasanya tempat2 dalam pic lama tu dah banyak berubah sekarang kan..

KUNTONG berkata...

Mastura:
Berdoa dan berazam untuk ke sana, Insaallah akan dimakbulkan hajat.

amirhamzah64/ 64أمير حمزه berkata...

Salam Pakcik Kuntong,
Ketika saya pergi ke Mekah 2004 pun sudah banyak berubah, apatah lagi sekarang. Bila kita nak pergi bersama-sama?

KUNTONG berkata...

Sdr Amir:
Insaallah kalau ada rezeki lebih, kalau u nak gi umrah pada 28.3.2010 ni, saya boleh uruskan (dgn pakege saya)

maiyah berkata...

menarik

bobhandburry berkata...

Terima Kasih kerana berkongsi gambar2 yang nostalgic

saya zu-
www.zuwairiaiman.com

eiza in the house.. berkata...

salam PK,
rasenya sekarang tpt2 tu dah makin cantik gaknya..kemudahan2 asas pun makin canggih dah sekarang nie dgrnya..

J@J@ / Bini The Rock berkata...

Satu kelebihahan bukan....

bila kita tgk gambar2 di Mekkah, kita akan rasa teringin utk ke sana...teringin utk menjejakkan kaki ke Tanah Suci Allah itu...rasa rindu utk melihat makan2 Nabi dan para Anbiya...
Subhanallah!

**Haji Zedmagel & ayah nya dah kembali ke tanah air kah? Alhamdulillah!

28/12 ni pakcik saya Hj Ahmad Aslam & isterinya plk pulang ke tanah air..moga selamat semuanya.

KUNTONG berkata...

Maiyah:
Sejarah Islam memang menarik, ttpi skrng semuanya dah bangunan baru.

KUNTONG berkata...

Dr Bobnandburry:
Sama-sama, gambar ni diambil dari album kawan.

KUNTONG berkata...

eiza in the house:
Semuanya dah berubah, bangunan yg lama dah tak ada.Hanya tinggal kenangan.

KUNTONG berkata...

Jaja :
Berdoalah agar Jaja ke sana. Zedmagel balik pada 24.12.2009. Insaallah.

Rodong Blogger berkata...

Same2 la kite berdo'a moge dapat pegi..

KUNTONG berkata...

Rodong Blogger:

Amin.....semoga niat kita dimakbulkan Allah SWT.

SUNAWAN berkata...

Salam perkenalan dan benarkan saya copy gambar2 tu. Terima kasih.