Rabu, September 16, 2009

Cahaya dan kehidupan




Salam kepada semua:
Biarlah saya mulakan hari ini Rabu 16.09.2009 dengan satu kata-kata hikmah sebagai panduan hidup kita dimuka bumi ini.
"Jadilah cahaya suram yang kekal abadi sinarnya, dan elakkan jadi cahaya terang yang bersifat seketika cuma."
Biarlah anda sendiri dan hati anda yang mentafsir kata-kata hikmah ini. Mudah-mudahan kata-kata hikmah ini sekurang-kurang dapat membantu kita dalam menjalani hidup yang penuh dengan dugaan.


mariposa emoticon Pictures, Images and Photos

14 ulasan:

J@J@ / Bini The Rock berkata...

Salam Cikgu,

Selamat Berpuasa & selamat Hari Raya.

Yeaa...seterang dan semalap lampu 7 liko kat rumah cikgu mlm td. heheheheh!!!

Nape tak letak lampu tu keliling rumah cikgu???

Anak2 cikgu semua dah balik kg ke?

zai berkata...

Salam Pak Kuntong...

"Jadilah cahaya suram yang kekal abadi sinarnya, dan elakkan jadi cahaya terang yang bersifat seketika cuma."

cantik kata2 itu..akan saya ikuti nasihat pak kuntong itu dengan sebaik mungkin...

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin buat Pak Kuntong..Semoga dipanjangkan usia dan diberi kesihatan yang baik sehingga keakhir hayat kerana health is wealth..

zedmagel berkata...

SALAM ABANG KUNTONGKU,

SELAMAT HARI RAYA DIDILFITRI DAN MAAF ZAHIR DAN BATHIN.

KAN KAH LEBIH ELOK MENJADI CAHAYA TERANG YANG TERUS MENYINARI SELAMANYA?. Macam Bro Kuntong

Leenoh berkata...

Salam Kuntong.

"Allah memberi cahaya kepada langit dan bumi, Cahaya-Nya diumpamakan, seperti sebuah lubang di dinding rumah, di dalamnya ada pelita. Pelita itu di dalam gelas......."
Kisah tersebut dipetik dari Surah An.Nur - Bila saya baca entri ini teringat pula kisah tersebut.

maiyah berkata...

salam.. apapun cahayanya.. ianya amat diperlukan ketika dlm gelap.. tak tuh masuk longkang plak.. selamat hari raya :D

Siti R berkata...

Salam Pakcik,

Selamat Hari Raya Aidilfitri...

Semoga pakcik dan keluarga berbahagia di hari raya nanti =)

zino berkata...

selamat hari raya aidil fitri maaf zahir batin...

KUNYiiL berkata...

salam i'd fitri
ziarah sebelum raya
maaf zahir & batin

s@yangh@sni berkata...

2, 3 KUCING BERAYA..
MANAKAN SAMA SI TIKUS RAYA..
2, 3 HARI LAGI NAK RAYA..
AMPUN DAN MAAF DARI SAYA..

TERLEBIH BISA TUTUR BICARA..
DISIMPAN JANGAN AMPUN DIPINTA..
SYAWAL DINANTI BERSAMBUT RIA..
IKHLAS DARIKU YANG CANTIK JELITA.

J@J@ / Bini The Rock berkata...

Salam lagi sekali cikgu...

senyap je cikgu, blk kampung ke? hehe

Cikgu,
camana...jd tak plan konvoi beraya bersama2??....
saya harap minggu ke 2 atau ke 3 raya dah boleh la jalankan plan kita nie ye cikgu..
ape2 hal..cikgu bgtau saya..

017 7187002 - Azah

Terima kasih!

eiza in the house.. berkata...

Salam PK
pakcik dah sehat ke?..dikesempatan ini ingin eiza memohon maaf adai ada tersalah kata atau tersilap laku..dan eiza juga nak ucapkan selamat hari raya pd pakcik dan keluarga..semoga bergembira dihari raya ini..jgn lupa duit raya..he3:)

amirhamzah64/ 64أمير حمزه berkata...

Salam Pakcik,

Selamat Hari Raya dan maafkan saya jika terlebih bicara.....

KUNTONG berkata...

Kepada pekomen-pekomen yang budiman, Pak cik ucapkan temakasih kerna sudi mlawat ke halaman PK. Jaja, tntang konvoi tu, kna tanya le dgn kawan-kawan lain, kerana saya kna kat umah, tunggu tetamu. Yalah org tua, takut anak sedara dtg x ada, wah, sussah juga tu. tapi baik tanya dgn yang muda seperti cikgu Amir dan eiza le.
kpd semua sya ucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir Bathin.

lenz berkata...

salam idul fitri, mohon maaf lahir batin