Rabu, Julai 29, 2009

200ڤرتنديڠن ديسا چمرلڠ 9


200ڤرتنديڠن ديسا چمرلڠ 9

Pertandingan "Anugerah Desa Cemerlang" 2009


Hari ini adalah hari yang ke sepuluh saya ke pusat teraphy percuma di bandar Batu Pahat. Walaupun tak ada apa-apa sakit kronik, tapi saya pergi juga. Mudah-mudahan kesihatan kita terus seperti yang dikehendaki.

Semalam, dinyatakan oleh petugas, kedatangan adalah lebih dari 1300 orang. Belum lagi mencapai sasarannya 1500 sehari. Sesiapa yang ada sakit jantung, kencing manis dan sakit-sakit yang sewaktu dengannya, bolehlah datang, percuma. Cepat sementara perkhidmatan itu masih ada.

Jam 2.00 petang terus ke Kampung Separap, kerna kampung itu menjadi wakil Mukim 4 dalam pertandingan "Desa Cemerlang 2009". Saya rasa ada seorang blogger yang datang dari kampung itu. Saya tahu nama saja, tapi tak pernah bersua, Laman blognya pun famous juga. Tak payah le saya nak cerita panjang tentang pertandingan itu. Imej yang dipaparkan akan menceritakan segala-segalanya.


Para Hakim

Para Hakim

Murid-murid Tabika

Persembahan Silat



Barisan JKKK

Semoga berjaya.

18 ulasan:

maiyah berkata...

salam.. mmg best kalo dok kwsn desa nih dpt udara bersih

amirhamzah64 berkata...

salam pakcik,
Nak tahu juga desa mana yang cemerlang tu. Sekarang saya di luar kawasan.

insan marhaen berkata...

Salam taaruf. Kenalimu melalui blog Maiyah.

Aku sendiri memang rindukan desa. Sewaktu remaja dulu aku mengimpikan untuk menjadi pemuda yang berjasa kepada desaku. Sayangnya, bila dewasa aku hanya tinggal di Taman.

Taman yang penuh dengan warna warni cabaran....

T.u.Y.a berkata...

salam PK..
wah..seronoknye tengok ramai2 mcm tu..
rindu lak nak balik kg..
Kg Separap tu kg 'kawan' kita kan??
semoga kg2 yang bertanding akan menang..hehehhe..

eiza in the house.. berkata...

salam pakcik,
amboi2 kg sapa la tu kan...hope kg "dia" leh jadi juara..amin..=)

Dee berkata...

kg neeza ke pakcik..hihihi..

KUNTONG berkata...

maiya:ei..kat desa /kg ni banyak nyamuk tau...

amir : Kg Separap le...sg nibong pun masuk jugak.wakil Mk.1,

insan marhaen : duduk di mana pun pasti ada positif dan negatifnya.

Tuya : Ya lah Tuya, kg kawan kita tu...tu...le apa namanya eeee....a
mudah2an menang.

Dee : Kg kawan kita namanya ...eeee
zza. gitu le...

Eiza : kalau menang ...boleh le buat parti ya......

J@J@ / Bini The Rock berkata...

laa...patot ler sya lalu lalang pegi keje, nmpk Kg. Separap ni smkn 'vouge'..rupanyer masok pertandingan yea....

mmm..sapa blogger tu cikgu???

eiza in the house.. berkata...

pakcik nyamuk byk ke kat kg tu..eeee tak suka tau nyamuk..merah n gatal2 klu kene gigit..huhu

neezareef berkata...

kampung sape pakcik? dah diorg tuduh kg saya lak tu ha..wakakakak...bukan ya sy x ngakuuu..sy anak jati mampan

CuTeMiUt78 berkata...

wah.. kg sapa tu..

KUNTONG berkata...

jaja: betul tujaja, kan dkt dgn kg you.
eiza : nyamuk ada di mana-mana za.

neeza : jiran kita le Separap.

CuTeMiUt78; Jawapannya di atas.

Leenoh berkata...

Salam.
Tahniah kepada Pusat Teraphy tu.suatu sumbangan yang amat bernilai.

CuTeMiUt78 berkata...

oh.. kg si J@j@ ke... uish.. fames amos la kg dia kan

zedmagel berkata...

Salam Bro Kuntong,

Saya tahu kampung ni. kampung ni setakat masuk bertanding boleh lah, tapi memang tak akan menang pun.

Kerana kampung ni tak berapa menarik. Tapi cubaan penduduk kampung masuk bertanding sangat saya hormati. Jangan marah kepada saya kerana saya berkata ikhlas. Atau lebih suka kalau saya terus berpura-pura?

J@J@ / Bini The Rock berkata...

woit!!!....Cutemiut...
aku plk yg kena tembak ekk???

ahahahhah...

kg jiran aku ler tu..tp mmg best la kg nyer...

Cikgu, sya nak pegi sg nibong plk, kg tu masok pertandingan jgk kan???

eiza in the house.. berkata...

salam pakcik...
betul ker bro zedmagel??..
tp eiza rase pun mcm tu..
ada kekurangn skit...nak di bandingkan dgn kg yg penah menang sebelum nie..kg parit haji salam..tp apepun tahniah kerana masuk bertanding...menang atau kalah adat bertanding..yg penting kerjasama..=)..

pesal terlalu patriotik la nie kojah..huhu

jaja...sg nibong pun mcm ok kan kgnya..=)

KUNTONG berkata...

eiza : saya rasa kg Separap tu adalah terbaik dlm mk 4, kalah /menang tak menjadi soal.dan orang2-nya pun brkerjasama, orgnya pun baik-baik (macam eiza le...katakan )dan banyak aktiviti yang dijalankan,