Ahad, Jun 14, 2009

musim"makan nasi minyak"kata orang



ku mulakan sinar 13 Jun 2009 dengan sibuk sekali, hari ini ialah Sabtu terakhir dalam cuti persekolahan penggal ini. Jemputan majlis perkahwinan memang banyak. Dan yang paling mustahak ialah jiranku mengadakan majlis perkahwinan anaknya. Jadi sebagai jiran kita kena tolong. Dicelah-celah itu saya dapat juga pergi ke majlis perkahwinan di tempat lain yang berdekatan. oleh kerana hari ini ramai yang mengadakan majlis, seperti biasa jalanraya menjadi sesak.

15 ulasan:

buah kelapa turkey berkata...

saya dah lama menjanda........member-member semua dah nikah...bila agaknya aku...Pat Mat driber teksi pun tak datang mintak meminang...

zino berkata...

semalam kami pergi ke satu majlis tu di klana jaya.. bila sampai mem tak nak keluar kereta dia kata salah tempat hehe

nama dewan dalam kad tak sama dengan nama dewan tempat kami sampai tu... dan kalau ikut alamat yg di beri itu lah dewan nya tak ada yg lain..hehe..

penat lah berhujanh sebelum keluar kereta.. itu pun setelah nampak sedara yg baru kelura dari dewan hehe rupa2nya salah teknik tuan rumah

KUNTONG berkata...

B.K.Turkey; kesian bkt, Pak Mat driber teksi tu agaknya tunggu cukup bulan baru datang mintak minang. sabo ya...

Sdr Zino: perkara macam tu selalu terjadi.lebih-lebih lagi kalau ada dua atau tiga orang khenduri dalam satu kampung. dan kita ni x pernah datang ke rumahnya. haru biru kita. kna pastikan baru salam KERUK.

amirhamzah64 berkata...

salam pakcik,

musim 'makan nasi minyak' atau 'musim mengawan' dah nak habis kerana habisnya cuti sekolah. Esok anak-anak dan cikgu-cikgu akan pulang ke sekolah semula. welcome back to school....my dear

Leenoh berkata...

Salam Kuntong.
Begitulah manusia semakin ramai,anak teruna ramai, anak dara pun ramai, masing-masing memerlukan pasangan utk meneruskan rancangan di dalam hidup dan menentu dan mengatur masa depan.Khenduri kahwin sebagai prasmiannya.
Orang lain kenalah menyokongnya.

Nurhani Salwa Binti Jamaluddin berkata...

Salam,

Kenduri saya bila pulak agaknyer.. hmmm :)

KUNTONG berkata...

Nurhani Salwa: Insaallah NurHani, Pak Cik doakan agar anda bertemu dengan jodoh yang Soleh.Mudah2an.....

KUNTONG berkata...

nampaknya "eiza in the house" dah tak beri kita tengok blognya. apa nak buat.

neezareef berkata...

npk pakcik rajin rewang dan memeriahkan suasana..mcm tu la ketua yang ptt dicontohi

KUNTONG berkata...

neeza: apa kurangnya u neeza, lebih2 lagi u punya hubby areef, smpai berpeluh, hai..chef katakan. oi best cook, smpai jilat jari.
i cuma jdi TS. (Tukang sibuk).he....he.....

Dee berkata...

makan free sesajalah ye pak kuntong!! syukur..alhamdulillah..

zedmagel berkata...

Salam Bro Kuntong,

Ziarah kenduri perkahwinan memang wajib kita pergi jika tiada halangan. Nampaknya cuti sekolah bulan ini ramai yang bernikah. Yang satu jadi berdua, yag dua dah mula nak bertiga.

Tapi saya masih satu lagi...

rouslenz berkata...

...then everyone will become the one near the fire hydrant...

KUNTONG berkata...

Dee:dah rezeki kita, sama2 brkejasama.

Zedmagel:adat org brkahwin,mudah2an ramai anak2 yg jadi umat yg beriman.

rouslenz: anda memang cekap tntang e2.
(unless the manok was'nt work )
he....he.....
i think amirhamzah won't catch up "the prawn behind the rock"
.

KUNTONG berkata...

Sdr Leenoh: memang zaman ini payah nak cari jodoh terutamanya wanita. knalah cari lelaki yg betul-betul dapat memenuhi kiteria yg baik. zaman ni perempuan leih dri lelaki.