Khamis, Januari 01, 2009

Hanya Untuk saya, famili dan anda.

Salam semua:

Hari ini tahun baru Masihi 2009, saya akan ke Kuala Pilah untuk urusan keluarga, di tahun baru ini saya  ingin mengucapkan   " SELAMAT TAHUN BARU " kepada rakan-rakan semua,  semoga kehidupan kita pada tahun 2009  sentiasa di dalam lindungan Allah  SWT, berazamlah untuk jadi manusia yang baik dan berguna kepada diri sendiri, keluarga,bangsa dan agama.

Untuk diri saya, saya berazam untuk menjadi insan yang berguna untuk diri sendiri, keluarga, masyarakat. Sekurang-kurang, kalau tidak dapat berbakti kepada orang lain, saya akan menjadi manusia yang "Tidak menyusahkan orang lain." 

Sekian, wasallam.

4 ulasan:

Leenoh berkata...

Assalamualaikum.

Kuntong (Pak Ngah ).berhati-hati di jalanraya,tawakkal kepada Allah, saya doakan selamt pergi dan balik.

Wah dah bertambah pengikut, anakcucu Leenoh pun ada, Kalau kita buat baik dan menyebarkan perkara baik pulangannya berganda, insya Allah Kuntong akan berjaya.

Setiap kali masuk tajuk baru kita sisipkan kebaikan, insya Allah kerja kita tidak sia-sia.

Sampaikan salam pada Mak Ngah dan anak-anak.

Wassalam

KUNTONG berkata...

Saudara Leenoh:
Terima kasih atas doa yang dipanjatkan.Saya baru sampai pada jam 6.30 ptg. Alhamdulillah selamat dalam perjalanan. Berputar-putar dalam kepala tentang apa yang akan dipaparkan dalam blog, Insaallah akan ditulis satu persatu jika di izinkan. Wasallam.

KUNTONG berkata...

Saudara Lengang Kangkong:

Asalamualaikum saudara, terima kasih kerana sudi menjadi followers.Saya baru dalam bidang ini.Kalau tersilaf, tolong tegur dan komen.Sama-samalah kita menyebar dakwah secara informal.Agar hidup ini sentiasa diredhaai oleh Allah SWT. Amin.

KUNTONG berkata...

Asalamualaikum Saudara Lenggang-kangkung,

Terima kasih saudara kerana sudi mengikuti blog saya. Sama-samalah kita menjalani dakwah secara informal. saya baru dalam bidang ini, kalau terkhilaf, tolong tegur dan komen.Blog saudara amat menarik. Syabash dan Syukur. Sama-samalah kita mencari keredhaan Allah SWT.