Selasa, Februari 21, 2012

Entah kenapa ?

Hanya untukmu: Tragedi 20.2.2012.



Oleh kerana badanku terasa penat yang teramat sangat, aku bertekad untuk berehat. Walaubagaimanapun hatiku menarik-narik untuk berfacebook. Lantas aku buka dan aku hanya memerhatikan saja laman laman muka facebook. Apa yang terdaya aku buat hanya "like" pada kawan-kawan mana yang dapat aku lakukan. Ruang chatku "on". Oleh kerana keletihan disiang hari tadi, aku macam tak terdaya untuk berchat dengan kawan-kawan, apa yang terdaya hanya meneliti wall-wall lamaku dilaman muka buku ini. Aku tidak sedikit pun  berniat untuk membuat monitering atau skodeng kepada wall rakan-rakan  . Akibat beratnya keadaan mataku, kadang-kadang mataku  terbuka dan kadangkala terlena dek keletihan. Kata orang bukan kita yang berfacebook tetapi facebook yang melihat kita tidur.
 Lantas tidak lama kemudain aku menerima satu ayat yang tidak terduga olehku."kenapa tak tegur"  Aku jawab dengan ayat  yang simple "saja-saja tengok". Bagiku ayat itu simple dan aku duga ianya tidak membawa seribu erti. Tanpa diduga ,rupanya ayat itu telah menimbulkan seribu tanggappan yang agak menyinggung perasaan seseorang. Aku jadi binggung, dan pelik. Entahlah ...aku langsung tidak berniat untuk membuat monitering dan penelitian . Apa hak aku untuk membuat perkara tersebut.




Kini, apa yang dapat aku buat ialah mendiamkan diri buat seketika, ambil MC untuk berfacebook. Semoga segalanya kembali tenang. Walaupun bagiku ianya amat berat untuk berbuat demikian.
Maafkan aku .




1 ulasan:

zedmagel berkata...

Cantik orkid tuan, minta sepasu untuk buat kenangan boleh?