Rabu, April 06, 2011

Mendung di hatiku.

Mendung di hati

Suasana hatiku untuk sekian lama amat muram.
Walaupun aku berada di tengah-tengah panas mentari yang memeritkan,
 tetapi bahangnya tidak dapat mengubah kerinduanku padaNya.
Haba yang panas perit, tidak sedikit pun dapat mengeringkan 
hatiku yang penuh dengan kelembapan.
Tujahan air hujan yang mencurah-curah mungkin dapat
 menyuburkan pepohon yang sekian lama kekeringan, 
tapi ianya tidak sedikit pun dapat menyejukan hatiku 
yang penuh dengan kerinduan.
Biar apapun gelaran yang menyakitkan dianugerhkan kepadaku,
 aku tetap aku  , aku bukan kau, dan kau juga bukan aku.
Aku punya hak yang tiada miqat dan sempadan.
Entahlah..bila ku sebut namaMU, aku  mengalami rasa kerinduan 
yang amat sangat.
Tidak terjangkau tanganku untuk mencapai matlamatnya.
Ingin ku terbang ke sana,tapi apakan dayaku.
Akan ku tenung kaabahmu dengan penuh syahdu, agar dapat ku luahkan dan kucurahkan 
segala kerinduan yang sekian lama membendung dihatiku.
Akan ku luahkan segala bait-bait cinta yang tak pernahku luahkan 
kepada sesiapa sebelum ini,
dan tidak akan ku katakan kepada yang lain hanya pada kau.....
Oh... syahdu....oh...bilakah detik illusi ini akan jadi kenyataan ?



Masjidil Haram

Masjid Nabawi

Tiada ulasan: