Rabu, Jun 30, 2010

Salah siapakah ini ?

Satu berita yang sangat-sangat tidak diingini, tetapi telah pun berlaku. Tetapi kepada siapa yang hendak dipersalahkan. Adakah "gila internet" yang harus dipersalahkan.
Cuba kita lihat ikan-ikan di laut, walaupun air laut itu masin, tetapi ikan yang hidup dari kecil hingga dewasa, dagingnya tetap tawar. Cuba fikir-fikirkan.

Suasana yang boleh membawa kepada maksiat nombor satu

Hasil dari kegiatan maksiat.

Berdoalah agar mereka yang terbabit ini akan bertaubat dan kembali ke jalan yang benar. Semoga ini semua menjadi iktibar dan tauladan kepada anak muda yang lain.
Pokoknya jangan lupa perintah Allah. Solat lima waktu jangan diabaikan, kalau kita taat dengan perintah ini, nescaya perintah yang lain akan diikuti dengan senang dan ikhlas. Dan kita jauhi segala laranganNya.
Aminnnnnnnnnnnnnnnnnn.


1 ulasan:

Hunny berkata...

Salam Wak,

betul-betul memmbimbangkan.. salah siapa? semua orang bertanggungjawab, bermula dengan ibu bapa yang kena didik dan asuh anak dengn betul Bukan setakat hantar ke sekolah aje. Didikan agama juga penting. Nabi pesan, bila anak2 dah masuk sekolah menengah, ibu bapa kena jadi kawan mereka..itulah tips nabi muhammad kita bagi. Bukan makin renggang dnegan anak, tapi makin mesra..