Rabu, Januari 27, 2010

Kerana permintaan rakan dan kawan

bunga dan kumbang.kumbang dan bunga, bunga dan bunga, kumbang dan kumbang.......e2 yang bahaya sekali....

Tu dia, membelekbunga

Saya pernah menyiarkan entri berkenaan dengan pondok orkid dan bunga-bunganya sekali
pada 20 hb Januari 2010. Diharap janganlah anda semua salah sangka, sebenarnya waktu itu saya sudah tak ada idea nak tulis entri, lantas saya pun snap gambar-gambar dan terus masukkan ke dalam blok saya ini.
Rupa-rupanya seorang kawan saya di Muar, iaitu Tuan Haji Ariss bin Hj. Hashim dan isterinya Hajjah Saadiah bte Hj. Yusof yang tinggal di Parit Raja Off Parit Haji Kosai Muar ada menjengok ke dalam blog saya. Dalam komennya dia tidak puas hati kerana gambar isteri saya tidak ada di pondok itu. Dia atas permintaannya, maka dengan ini saya siarkanlah imej-imej yang tidak sepertinya. Diharap Hajjah Saadiah dan suaminya Haji Ariss berpuas hati. Ok...kawan...!




gambar curi ni, tengah asyik.....



Sebenarnya Tuan Haji Ariss bin Hj. Hashim ni dengan saya adalah rakan sebilik semasa sama-sama mengerjakan haji di awal tahun 2002 dahulu. Begitu juga isteri saya dengan isterinya. Jadi keakraban itu berterusan sehingga ke hari ini. Alhamdulillah. Begitulah keadaannya persahabatan yang terjalin di Mekah, kalau kita berniat suci.

ulangtayang- Kuntong bersama Tn. Hj. Ariss di Mina.

Kuntong, Tn. Hj. Ariss dan Hj. Othman (rakan sebilik)

Hajjah Saadiah sebelah Kiri Sekali.

Hajjah Zahrah dan Hajjah Saadiah bertemu semula
setelah balik ke Malaysia.

Begitulah kisahnya.....

ikhlas daripada:
Photobucket

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam singgah...;)

Maiyah berkata...

cntik bunga2 orkid tu, kakak mmg rajin, org pompuan mmg camtu bunga x bleh dipisahkan

Dee berkata...

oh..sama cantik ngan tuan tanam bunga2 tu..untuk pak kuntong..hehehe..

zino berkata...

cantik cantik... hehe

TuYa berkata...

salam PK..
bile la bleh jupe ngan tuan punya bunga tu kan..heheheh

Mohd Nizam berkata...

rajinnya kak arah menanam bunga ye, Tahniah. untung tuan haji dapat isteri yg minat bunga... berseri ....

KUNTONG berkata...

ReD:
Tq krna sudi singgah.

KUNTONG berkata...

maiyah:
wanita dn bunga x bleh dipisahkan kan...kan..

KUNTONG berkata...

Dee:
bunga cantik dn wangi.

KUNTONG berkata...

zino: Tq sudi singgah dn tinggalkan komen.

KUNTONG berkata...

TuYa:
cuti skolah boleh lerr..mai.

KUNTONG berkata...

mohd Nizam:
lama x nampak ? x blik kg ke?

zedmagel berkata...

Salam Bro Kuntong,

Beruntung rakan sebilik ikut berblog. Tentu Haji Ariss minat dengan bunga-bungaan. Taman okid tuan memnang canti dan mempersona. Nanti saya akan amik sepasu sebagai kenangan. He..he.. boleh?

Syah_Putra berkata...

salam tok wahit pe kabo..

hmmmm tok wahit kte pinjam name yea ltak kt blog pewarisbangsa.blogspot.com