Jumaat, September 25, 2009

Sedihnya hatiku bukan kepalang.......


Saya percaya anda ada membaca akhbar Berita Harian keluaran hari ini. Berita yang amat menyedihkan. Kepada suami berkenaan, bersabarlah dan saya percaya ianya mempunyai hikmah yang kita semua tidak mengetahui.
( Dalam hal ini kita hanya mendengar satu pihak sahaja. Untuk menentukan mengapa terjadinya perkara yang jelek ini berlaku, kita perlu mendengar sebab-sebab dari kedua belah pihak. Walau apa pun, pelajaran agama dan iman adalah pendinding yang amat padu untuk menggelak dari terjadinya perkara sebegini berlaku. Mudah-mudahan ini tidak terjadi kepada kita semua. Baik suami atau pun isteri. Jagalah keharmonian rumahtangga berdasarkan iman dan takwa. Mudah-mudahan kita semua hidup dalam kerukunan rumahtangga yang berlandaskan agama yang maha suci.)


13 ulasan:

T.u.Y.a berkata...

salam PK..
macam2 hal sekarang ni kan..
dapat suami setia,isteri pulak wat hal..
kekadang x faham ape lg yg deorg nak sebenarnya..

zai berkata...

Salam Pak Kuntong..

Orang zaman skrg kawin sekadar utk melepas nafsu jer bukan krn Allah dan inilah antara akibatnya krn tiada pegangan agama yg kukuh dan tidak takutkan azab Allah yang menanti terutamanya bagi para isteri yg dah sah2 berlaku curang kat suami tambah2 pada hari dan bulan yg mulia spt ini...zai pasti kedua2nya juga turut bersalah dan harus bermuhasabah diri dimana silapnya sehingga isteri menjadi sebegini..harta kekayaan tidak bermakna jika tidak disaluti iman didada..

Ivy Metaga berkata...

hurmm..kesiannya si suami kan...mst terkejut habis..tak menyangka hal sebegini terjadi...

zino berkata...

rasa nya boleh jangka apa akan berlaku selepas ni...

maiyah berkata...

salam.. dah takde yg pelik lagik.. dunia dah nak akhir, mmg tak bleh nak point baik kat lelaki atau pompuan suma sama je skrg :(

kojah berkata...

astagaaa...ada gak cmnie ek...

amirhamzah64/ 64أمير حمزه berkata...

dah nasib ko le jang oiii. Tak dapek lak den nak menolong yo

Hunny berkata...

Salam eidul fitri 1430H, maaf zahir dan batin :)

DrSam berkata...

itu ketentuan Ilahi. ada hikmah disebalik yang mungkin tidak kita ketahui.

Salam Hari Lebaran. Maaf zahir batin.

dino berkata...

memang sensasi tapi baik kita dengar cerita kedua pihak kalau boleh.. kadang kadang ada cerita lain..maaf zahir batin...

Dee berkata...

subhanallah..skrg ni mcm2 citer pelik kita dgrkan pak kuntong..

J@J@ / Bini The Rock berkata...

kesian suaminya....
nak sambut besday is3 dgn suasana gembira..tetiba bertukar derita pula...huhh!!

Moga diberi pengajaran buat si is3

zedmagel berkata...

Salam Lebaran Bro Kuntong,

Manusia mempunyai karenah pelbagai. Tidak memihak kepada mana-mana. Saya seakan berkecuali, tetapi yang salah mestilah menerima hukuman.

Buat Sang Suami, saya turut bersimpati dan berdoalah dengan penuh kesabaran..