Rabu, April 22, 2009

Berdialog dengan entiti.


Berdialog dengan ..............

Dahulu ada orang kampung berkata, di satu kawasan dalam kebun saya dikatakan "keras" maksudnya ada makhluk halus yang menduduki kawasan itu. Bila mendengar cerita-cerita itu, terdetik juga hati ini, diantara percaya atau tidak. 

Meremang juga bulu tengkok bila saya menebas atau meracun di kawasan itu. Tekadkan hati dan buat-buat berani, ketika saya sampai di kawasan tersebut, sebelum meracun atau menebas, saya beri amaran di tempat yang saya hendak kerjakan itu dengan berkata,

"AKU TUAN TANAH DIMANA KAU DUDUK, AKU HENDAK BERSIHKAN KAWASAN INI, BAIK KAU BAWA ANAK BINI KAU BERPINDAH KE KAWASAN LAIN, NANTI KALAU TERJADI APA-APA KEPADA ANAK BINI KAU, JANGAN SALAHKAN AKU, AKU BERI MASA SATU JAM DARI SEKARANG."

Itulah diantara dialog yang saya ucapkan. Setelah lebih satu jam, saya pun mulalah membersihkan kawasan itu dengan perasaan berani dan takut.

Pada sebelah malamnya, saya bermimpi. Dalam mimpi itu mereka merayu, supaya jangan kacau anak bini dia.
















Seram juga bulu tengkok, bila sampai di kawasan misteri.
Buat-buat berani.




Mula kan tugas, antara dua perasaan berani dan takut.












Beri warning kepada................
( Of course in English..they're 
educated).




Mesti mau berani beb!







Pada sebelah malamnya saya pula
bermimpi menerima rayuan dari pihak mereka.














 











Hantu malam




Begitulah kisahnya.

 @ pix by distortion (with permission)


























8 ulasan:

Leenoh berkata...

Salam.
Bagi masa satu jam, lama jugak tu. nampaknya "wording" dalam amaran tu, meyakinkan,
Asalkan jangan tabek tok sudah la.he3.
Blog pun semakin ceria, ilmu semakin bertambah, berkat pun bertambah.

paan berkata...

aku suka tgk gambar tue.hehehe.menarik..

KUNTONG berkata...

Sdr. Leenoh:
Itu cerita dulu, kisah benar, tapi skrng dah x dak lagi.


Sdr. paan:

Dibuat oleh pakar.Kita tumpang tuee.

ngku berkata...

ada pembaharuan..!

PJ selamba berkata...

a'ah kan...
satu jam cukup ke?
hehe...
kesian dorang...
tapi mungkin mimpi tu mainan tidur sebab pak kuntong asyik terpikir sangat perkara tu...

Mak Su berkata...

wow! saspennyer

Dee berkata...

cam x caya je ni blog pak kuntong..cantik..ceria..sy suker..tp takutlah citer antu...mlm ni tgk keliwon..kehkehkeh..

ShiDa berkata...

Salam Pak Kuntong,

Wah.. versi paranormal tuu pak kuntong!

Tp shida pun mmg ada dgr org2 tua berpesan mcmtu.. xkira la kat mana pun yg pasti bkn kita saje diciptakan didunia ni.. so give some respect to others..